Pasta z olejem lnianym na zdrowie

Olej lniany, zwłaszcza ten tłoczony na zimno i zawierający szczególnie wysoką dawkę zdrowych składników, poleca się uwzględniać w codziennej diecie. Nie jest on jednak przeznaczony do smażenia czy pieczenia, co początkowo utrudniało jego dostarczenie do organizmu. Hitem wśród osób dbających o odżywianie stała się jednak pasta z jego wykorzystaniem, która ma obfitować między innymi w białko i kwasy tłuszczowe omega-3.

Przygotowanie pasty

Na pastę składa się około 5-6 łyżek oleju lnianego połączone z 125 gramami chudego twarogu. Do smaku dodaje się także według uznania odrobinę soli, nie zaszkodzi także sięgnięcie po czosnek, kurkumę, paprykę, imbir czy zioła w dużych ilościach. Kluczem do uzyskania idealnej konsystencji pasty jest długi czas blendowania głównych składników. Całość powinna przypominać gęsty serek homogenizowany. Najlepiej poświęcić na to minimum pięć minut i upewnić się, czy wszystko dobrze się już ze sobą połączyło. Później można przechowywać produkt w lodówce.

Jak spożywać?

W przypadku spożywania panuje zupełna dowolność. Pasta świetnie smakuje sama, z pieczywem czy płatkami zbożowymi. Zaleca się, aby w przypadku ciężkich schorzeń brać 6 łyżek, od 2 do 4 gdy występują lżejsze dolegliwości i 2 jako profilaktykę. Można też w mniejszych ilościach dodawać ją do każdego spożywanego posiłku.

Dlaczego warto?

Pasta jest prosta w przygotowaniu i może być przechowywana kilka dni, co ułatwia jej regularne spożywanie. Dla zdrowia jest ona korzystna z powodu zawartości w twarogu aminokwasu L-cysteiny. To składnik, który w połączeniu z kwasami tłuszczowymi z oleju wyjątkowo skutecznie wpływa na organizm. Dodaje sił chorym, zwalcza wiele objawów i sprawia, że łatwiej odzyskuje się zdrowie.

Pasta to przepis doktor Budwig, której dieta stała się ceniona dzięki swojemu działaniu. Zakłada ona wyeliminowanie wysoko przetworzonych produktów i dostarczanie ciału zdrowych tłuszczów i składników pozyskiwanych z dobrej jakości warzyw i owoców. Dieta pomaga w między innymi schorzeniach układu pokarmowego, chorobach naczyniowych oraz dermatologicznych. Nie każdy jednak chce od razu stosować się do wszystkich zaleceń diety, wtedy włączenie nawet samej tylko pasty do diety z pewnością wyjdzie na zdrowie.

Dwuskładnikowa pasta z wykorzystaniem oleju lnianego przynosi liczne korzyści, a dzięki możliwości wzbogaceniu jej smaku innymi dodatkami staje się pyszna, nawet samodzielnie spożywana. Warto spróbować wykonać ją w swej kuchni i przekonać się o jej wpływie na ciało podczas regularnego przyjmowania. To świetny wybór zamiast zwykłego kupnego serka kanapkowego do śniadania!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *